My running week in pictures #3

my-running-week-in-pictures

Ook deze week heb ik weer hardgelopen! Hoe vaak en hoe ver? Dat laat ik je zien in ‘my running week in pictures’ nummer drie van 2017. Het plan was deze week om deze week af te sluiten met een duurloop van 17 kilometers. Helaas was mijn enkel het hier niet helemaal mee eens (lees: hij is blauw en dik…). Wel weer een voordeel voor jullie, want daarom begin ik My running week in pictures met de foto’s van vorige week zondag. Tip: zonsondergang… Wil je weten hoe mijn week op mijn hardloopschoenen eruit zag?

My Running week in pictures 3

Dag 1 – Lange duurloop

Vorige week zondag liep ik 13 kilometer. Eigenlijk stond er 16 kilometer op de planning, maar ik had het zo ongelofelijk koud dat ik geen zin meer had de laatste kilometers. O ja… en ik ben te snel begonnen (pace van 5:30) waardoor ik het niet super goed vol hield. Een beetje dom. Ik weet dat er meer in had gezeten. En ik weet ook dat ik snel kilometers moet maken, wil ik de halve marathon uit kunnen rennen. Gelukkig maakte ik onderweg nog wel een paar prachtige foto’s. De zon ging net onder en wauw… Rennen langsΒ het Paterwoldsemeer in Groningen is zeker zo gek nog niet.

My Running week in pictures

My Running week in pictures

Dag 2 – Duurloopje

My Running week in pictures 5

Dinsdag was het Valentijnsdag. Ik had op de universiteit een roos gekregen voor een marketing-actie. Ik gebruikte hem voor een mooie foto na afloop van mijn run. Zoals het schema van Annemerel had aangegeven, moest ik 40 minuten hardlopen. Ik had mijn Nike Run App op 40 minuten ingesteld, maar kwam uiteindelijk een paar 100 meter te kort. Dit loopje ging fijn. En snel πŸ™‚ Ik startte met een pace van 5:40″ en ben elke minuut sneller gaan rennen. ‘Zoals het heurt’. Ik liep alweer tijdens zonsondergang, waardoor ik een plaatje kon schieten van een prachtige lucht.

My Running week in pictures 6

Dag 3 – Interval training

My Running week in pictures 7

Deze run was zwaaaaar! Ik liep deze interval training samen met mijn runbuddy, die eigenlijk sneller is dan ik. Vier minuten versnellen en twee minuten dribbelen was het idee. En dat zeven keer. De eerste twee keer ging prima, maar na de derde keer had ik het toch even zwaar. We gingen snel namelijk, pfoe. De derde keer dribbelen hebben we daarom maar veranderd naar wandelen. Gek genoeg ging het daarna een stuk beter. De laatste kilometer hebben we zelfs nog sneller gedaan dan de eerste twee kilometers. Na deze loop was ik behoorlijk kapot. Wel voldaan πŸ™‚

Dag 4 – Blessure πŸ™

My Running week in pictures 8

Ik was er helemaal klaar voor: 17 kilometer! Ik had de lunch met m’n vriendinnen vervroegd en speciaal een boerenomelet genomen om een goede bodem te hebben. Helaas vond mijn enkel dit niet zo’n goed idee. Ik had hier donderdag al last van na de interval training. Ik had me kort verstapt bij kilometer 7, maar hier eigenlijk geen last van gehad. Donderdagavond begon het ineens pijn te doen en vrijdagochtend liep ik een beetje kreupel. Zaterdag moest ik werken in de horeca en toen voelde ik die zere plek op mijn enkel al behoorlijk. Na dit loopje ben ik zo snel mogelijk naar huis gesjokt om te kijken wat er aan de hand was. Ja hoor, dik en blauw πŸ™ Hij is licht verzwikt… Een weekje rustig aan doen dus. Bah, wat baal ik! Net nu het zo lekker ging voor de halve marathon training.

Hoe gingen jouw hardlooptrainingen deze week?

19 februari 2017
/
Previous Post Next Post

Leave a Reply

CommentLuv badge

You may also like